Voice

Dini Haiti Zulfani_1b
Dini Haiti Zulfani: “I am so happy the lecturers of this study program devoted their time to listen to our suggestions and complaints. Plus, I and my friends are always provoked to finish our study and have the viva on time without ignoring the quality. Being part of this study program is really a big pride for me.”

Brochure 1st National Conference 2019 Poster Fix 17-10-2019

6 Responses to Voice

  1. ASPIANDI – a passionate teacher in remote area

    I am so motivated by this prodi, the lecturers always give us motivation in every meeting. Rather underpressure in the first semester but now we get the benefits from that. As a teacher in remote area I need many methods, technics, and strategies to teach poor students. This is the best way I choose, not only for my internal motivations but also for my students’ awarness that education is very important for their future and village.

  2. agung nugroho says:

    AGUNG NUGROHO – an elementary school teacher in Singkawang

    6 TUJUAN PENTING ANDA
    1. Tujuan Anda Harus Mencakup Orang Lain
    Tidak ada tujuan yang berharga yang hanya untuk diri Anda sendiri, tetapkan tujuan yang besar untuk mencakup dan menolong orang lain.
    2. Tujuan Anda Harus Berharga
    Tidak ada yang namanya tujuan yang sepele.
    3. Tujuan Anda Harus Jelas
    Kalau Anda tidak tahu kemana harus menuju, peta tidak akan ada gunanya.
    4. Tujuan Anda Harus Bisa Diukur
    Anda memiliki/ memerlukan cara untuk melihat apakah kita membuat kemajuan ke arah tujuan.
    5. Tujuan Anda Harus Diperluas
    Jangan menetapkan tujuan yang kaku, kalau tujuan Anda tidak diperluas, maka ini bisa habis. Sementara kita berkembang, kita bisa melihat gambaran yang jelas dan kita perlu terus-menerus “Meningkatkan” tujuan kita.
    Merupakan hari yang menyedihkan bila kita sampai tujuan tapi tidak punya sesuatu untuk dikerjakan.
    6. Tujuan Anda Harus Penuh Keyakinan
    Keyakinan adalah kepercayaan yang tidak goyah bahwa tujuan berharga, ini adalah bahan bakar yang mendorong kita untuk mencapai tujuan.
    Tidak ada yang lebih menantang dari pada menjadi orang yang membuat orang lain melihat ke atas kepada kita.

    Yang diperlukan adalah seseorang yang sedikit lebih besar dan sedikit lebih besar daripada kita, dan kita perlu melewatkan waktu dengan mereka. Example: saya bermain bola raket dengan teman saya, dia pemain bola raket yang baik; bakhan lebih baik daripada saya. Dan dia selalu menang di dalam game yang pertama. Saya merasa tertantang karena ia lebih baik daripada saya, maka saya melakukan usaha yang terbaik.
    Kalau Anda bermain dengan lawan yang lebih baik, Anda meregang diri. Dan kalau Anda bermain dengan lawan yang lebih buruk, Anda mengerut.
    Maka kalau Anda ingin membuka kunci petensi Anda yang tersembunyi; lewatkanlah waktu Anda bersama orang-orang yang akan meregangkan diri Anda. Temukan seseorang yang berfikir cepat, berlari lebih cepat, dan membidik lebih tinggi, mereka adalah orang-orang yang akan mengangkat Anda.

    Terlalu banyak orang yang berhenti belajar karena mereka berkeyakinan bahwa kita sudah belajar selama 12 tahun dan kemudian belajar di perguruan tinggi selama 4 tahun. Kemudian pendidikan kita berakhir, tetapi pendidikan yang baik sebenarnya tidak lebih dari mempersiapkan diri kita untuk meregang diri dan belajar selama hidup kita. Kalau Anda berhenti meregang diri, Anda akan menjadi membosankan. Tidak ada sesuatu yang membosankan saya seperti seseorang yang tidak memiliki pemikiran baru pada tahun lalu. Oleh karena itu penting sekali dalam setiap bidang kehidupan kita perlu terus meregang diri.

    SUCCESS IS MY RIGHT
    Success person always motivated by their dream to success over their self capability. I have something which always keep me to go forward. I know that my expectation is out of my scope, but I believe that if have more effort (work hard), one day later I can reach my dream.

    What makes us passing our difficulties? It’s simple. We have an insight, this make us different. Problem is problem, there’s no difficulties without solution. We just need work harder, pray to our god and focus to our goal. Insyaallah the future will be our mine.

    If you really have a dream, thus make you push away the problems. If we focus on our dream, it makes us passing our problems. In a good and bad situations, I always give my best effort and never give up. I want be all I can be.

    “live and learn”
    This is one of my slogan. Learn from the weaknesses, inadequacies, and learn from previous experiences to become success.

    BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM
    “Ya Tuhan, lapangkanlah dadaku, mudahkanlah segala urusanku,
    dan lepaskanlah kekakuan lidahku, agar mereka mengerti perkataanku.”
    (QS. Thaha: 27)

  3. mahinrido says:

    I absolutely agree with miss Dini and Mr Yosia. I am Rido, The third batch student of M. Ed. TEFL academic year.

  4. Gino says:

    Very informative post, i’m regular reader of your website.
    I noticed that your website is outranked by many other websites in google’s search results.
    You deserve to be in top10. I know what can help you, search in google for:

    Omond’s tips outsource the work

  5. Steven says:

    I’m Bachelor of English Literature. Here, I want to ask; Can I continue my master degree here although my academic degree is Sarjana Sastra?

Leave a comment